Wednesday 7 March 2012

Masa sekolah dulu #

Serius aku terlalu rindukan zaman persekolahan aku dulu.Masa ni pulak tetibe teringat masa zaman sekolah .
Rindu sangat nak sekolah balik .memang terlalu banyak kenangan aku dgn kengkawan aku kat sana. Serius aku tak pernah lupa kat korang sampai bila-bila,dan aku harap jugak korang selalu ingat kan aku tau? miss you all! memang bosan kot bila tak dapat sekolah balik ,tak dapat pakai baju sekolah .Tapi benda yang paling aku tak boleh lupa bila bangun pagi ,siap-siap nak pergi sekolah, and whatever semua lah. okayy berbalik kepada cerita tadi. aku nak cerita kenangan masa sekolah dulu yang aku tak pernah lupa sampai sekarang .First aku ingat lagi masa hari guru ,time tu aku lukis gambar cikgu kesayangan aku tu dan bagi lukisan tu masa hari guru.Memang sweet gila ,even aku tak pandai sangat melukis, tapi aku bagi hadiah tu dengan ikhlas kot .Dia pun suka kot aku lukis gambar dia.HAHA! sumpah memang dia la cikgu terbaik yang pernah mengajar aku .Terima kasih cikgu! cikgu jugak yang membuatkan saya minat untuk belajar subjek Sains! Masa sekolah dulu aku ingat jugak kenangan aku dengan kengkawan kelas aku.Masa tu beli air sirap 50 sen then kongsi reramai .Memang kelakar sangat that moment .tapi serius aku akan ingat sampai bila-bila 


Tapi yang paling kelakar aku la yang jadi mangsa terpaksa keluarkan duit 50 sen .hehe :) Lepas tu ingat lagi masa form 2, aku ade minat kat sorang budak ni, siap hantar surat letak bedak lagi kat dia. Memang kelakar, maklum la tak tahu pape lagi ,biasa la budak baru nak up kan .Tapi memang tak boleh lupa lagi-lagi la perempuan tu bagitahu yang dia dah ada pakwe,memang sodih den .Hahaha! Then masa waktu zohor jek ,bila masa solat kena sembahyang kat surau ,masa tu la jugak aku ade kenangan manis yang memang kelakar .Masa tu aku boleh lupa bawak kain pelekat ,then terpaksa sembahyang kat dataran perhimpunan.kau bayang kan .dah la panas ,kena sembahyang dengan kaki ayam kot ,melecur kot tapak kaki masing-masing .memang tak khusyuk kot masa sembahyang tu .Tapi semua tu aku ambil iktibar untuk menjadi lebih baik :)


Okayy ,lepastu aku nak cerita sikit masa birthday aku masa form 4, hee :) ada budak kelas aku bagi aku hadiah depan org ramai.Memang segan kot ,tapi rasa happy la jugak sebab diorg ingat kot birthday aku and terasa sangat di hargai :) Ada sorang lagi budak kelas sebelah ummi kot nama dia siap letak kat bawah meja aku masa rehat .Hihi kelakar kot ,tapi jgn risau hadiah tu aku still simpan lagi :) terima kasih kawan ! arghh aku tak boleh tahan ni ,memang banyak kenangan manis yang aku akan always ingat.Semua kenangan pahit aku aku buang jauh-jauh .taknak sodih sodih .lastly, yang paling best masa sekolah siap bawak fon then kalau ada buat serbuan jek mesti aku mintak tolong cikgu yang kamcing dgn aku simpan kan .tapi yang tak boleh blah ,dia yang suruh aku bawak fon sbb nak bluetooth lagu .HAHA! memang kelakar .Terlalu banyak sangat kenangan aku kat sekolah .kalau tulis guna kertas pun  maybe tak cukup dakwat. Hanya kat sini jela yang dapat aku luahkan rasa rindu aku masa zaman persekolahan aku .Rindu kat semua kawan saya,cikgu-cikgu. hmm.okay la terpaksa undurkan diri dulu. nanti kalau ada something lagi aku share okay :) byebye .assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment